توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

سازمان های مردم نهاد نور و محمودآباد

يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸ ق.ظ

 

سازمان های مردم نهاد، سمن ها  یا NGO ها  در کلی‌ترین معنای خود، به سازمانی اشاره می‌کند که مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فردْ فردِ مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند. بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد، غیر انتفاعی و مستقل از دولت هستند و بودجهٔ این سازمان‌ها از راه کمک‌های مردمی و در مواردی نیز با کمکِ  سازمان های دولتی ، دولت یا ترکیبی از این روش‌ها و در قالب پروژه‌های مشترک تأمین می‌شود.

اگرچه انجمن های داوطلبانه شهروندان در سراسر تاریخ وجود داشته‌اند، سازمان‌های غیردولتی اغلب به همان منوال که امروزه، به ویژه در سطح بین‌الملل دیده می‌شوند، در دو قرن اخیر توسعه یافته‌اند. یکی از اولین سازمان‌های این چنینی، صلیب سرخ جهانی است که در سال 1863 تأسیس شد. عبارت «سازمان‌های غیردولتی» با تأسیس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ که محتوای آن در ماده ۷۱ از فصل ۱۰ منشور سازمان ملل آمده‌است، به وجود آمد.

برای آگاهی از نقش شورایی سازمان‌هایی که نه دولت هستند و نه کشورهای عضو سازمان به وضعیت شورایی مراجعه کنید. اولین تعریفی که از «سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی»(INGO) ارائه شده‌است مربوط می‌شود به قطعنامه ۲۸۸ (۱۰) ECOSOC به تاریخ 27 فوریه 1950  که در آن اینچنین آمده‌است «هر گونه سازمان بین‌المللی که از طریق پیمان و معاهده بین‌المللی ایجاد نشده‌است». نقش اساسی سازمان‌های غیردولتی و دیگر «گروه‌های اصلی» در توسعه پایدار در ماده ۲۷ دستور کار ۲۱ به رسمیت شناخته شده‌است، که منجر به توافقات جدید و بازبینی شده برای روابط شورایی بین سازمان ملل و سازمان‌های مردم‌نهاد شد.

فرایند جهانی سازی در قرن بیستم موجب اهمیت یافتن سازمان‌های مردم‌نهاد شد. امکان حل خیلی از مشکلات داخلی یک کشور وجود نداشت. معاهدات بین المللی  و سازمان‌های بین‌المللی از قبیل سازمان تجارت جهانی بیش از حد بر منافع مؤسسات مالی بزرگ متمرکز بودند. در اقدامی برای متعادل کردن این روند، سازمان‌های غیردولتی با تأکید بر مسائل بشردوستانه ، کمک به توسعه و توسعه پایدار تأسیس شدند که نمونه بارز آن مجمع اجتماعی جهانی است که هر ساله در ماه ژانویه در داووس برگزار می‌شود و رقیب مجمع اقتصادی جهانی محسوب می‌شود. پنجمین اجلاس اجتماعی جهان در پورتو آلگر برزیل برگزار شد و نمایندگان بیش از ۱۰۰۰ سازمان غیردولتی در آن شرکت کردند…

 

سازمان های مردم نهاد شهرستان نور : 

1- جمعیت مردم نهاد پرچم داران مهربانی : با فعالیت نیکوکاری و امور خیریه 

2- انجمن مردم نهاد جویندگان نشاط و تندرستی: فعالیت اجتماعی و ورزشی

3- انجمن مردم نهاد نوید آرامش فردا : فعالیت اجتماعی (آسیب اجتماعی و مواد مخدر )

 

سازمان های مردم نهاد شهرستان محمود آباد : 

1- سازمان مردم نهاد فیاض بخش : فعالیت توانبخشی معلولین 

2- سازمان مردم نهاد مهرآوران کهریزک : فعالیت مرکز نگهداری سالمندان 

3- سازمان مردم نهاد جوانمردان مولا علی : فعالیت خیریه کمک به اعتیاد 

4- سازمان مردم نهاد خانه مهدی : فعالیت حمایت از کودکان بی سرپرست 

5- سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه ها : فعالیت اجتماعی و سلامت محور

6- سازمان مردم نهاد موسسه خیریه شفاء السائلین : فعالیت اجتماعی و سلامت محور 

7- سازمان مردم نهاد جمعیت همیاران سلامت روان بهار دلان : فعالیت سلامت روان 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۱۷
علی شیخ اعظمی

سازمان های مردم نهاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی