توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

روستای زیبای مغانده و چمازکلا

يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵ ق.ظ

روستاهای مغانده و چمازکلا از روستاهای سرسبز و با چشم انداز جنگلی بخش چمستان شهرستان نور هستند ، که بافت روستایی آنها تقریبا به یکدیگر متصل و پیوسته است.

روستای چمازکلا  در سال ۱۳۸۵ دارای ۴۶۵ نفر جمعیت و ۱۲۰ خانوار بود. ترکیب جنسیتی این روستا ۲۴۱ نفر مرد و ۲۲۴ نفر زن است . جمعیت این روستا در سال ۱۳۹۵  به ۵۰۳ نفر و خانوار آن به ۱۶۵ خانوار رسیده است ، ترکیب جنسیتی این روستا بعد از ده سال به ۲۵۷ نفر مرد و ۲۴۶ نفر  زن رسیده است . بعد از ده سال ۳۸ نفر به جمعیت این روستا اضافه شده که سهم مردان ۱۶ نفر و سهم زنان ۲۲ نفر بوده است .

 -     روستای مغانده در سال ۱۳۸۵ دارای جمعیتی برابر با ۶۲۹ نفر و ۱۵۰ خانوار بوده است ، که سهم مردان از این جمعیت ۳۰۲ نفر و سهم زنان ۳۲۷ نفر می باشد . بعد از ده سال این جمعیت به ۷۲۲ نفر و ۲۲۷ خانوار رسیده است . به نظر می رسد ترکیب جنسیتی این روستا در سال ۱۳۹۵ به تعادل رسیده و سهم مردان و زنان در سال ۱۳۹۵ بترتیب ۳۶۲ و ۳۶۰ نفر می باشند.

 روستای مغانده نسبت به روستای چمازکلا دارای جمعیت بیشتری  است ، با توجه به ویژگی های طبیعی و غیر طبیعی مشابه این دو روستا به نظر می رسد که تفاوت جمعیتی بیشتر ریشه در تاریخ این دو روستا داشته باشد . با توجه به تعداد جمعیت ، افزایش جمعیت این دو روستا نیز با یکدیگر متفاوت است .  در ۱۰ سال از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ افزایش جمعیت چمازکلا ۳۸ نفر و افزایش جمعیت مغانده ۹۳ نفر بوده است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی