توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

روستای کردآباد چمستان

سه شنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۵۸ ب.ظ

روستای کردآباد بعد از روستاهای جوربند ، آهودشت و شیرکلا  از نظر جمعیت ، چهارمین روستا در بخش چمستان و دهمین روستا در شهرستان نور است . 

 این روستا در سال ۱۳۸۵ دارای ۱۰۸۷ نفر جمعیت و ۲۹۲ خانوار بود که جمعیت مردان (۵۳۳ نفر) آن از جمعیت زنان (۵۵۴ نفر) کمتر است . نکته قابل توجه و متفاوت این روستا با روستاهای دیگر شهرستان نور بیشتر بودن جمعیت زنان از مردان است . 

در سرشماری رسمی عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت روستای کردآباد ۱۲۹۰ نفر و ۳۰۰ خانوار می باشد . ترکیب جنسیتی جمعیت این روستا مانند ده سال قبل تغییری نکرده و جمعیت زنان (۶۵۹ نفر ) بیشتر از جمعیت مردان(۶۳۱ نفر) است. طی ۱۰ سال ۲۰۰ نفر به جمعیت این روستا اضافه شده و در دهه ۶۵تا۷۵ و ۷۵ تا ۸۵ این روستا افزایش جمعیت قابل توجهی بوده است و عمده مهاجرین به این روستا از دهستان #لاویج بوده اند.

نکته قابل توجه این است که با نام کردآباد بغیر از روستای کردآباد شهرستان نور در 12 شهرستان دیگر در ایران نیز روستایی با همین نام وجود دارد .

 شهرستان هایی که در ایران روستایی با نام کردآباد در آنها وجود دارند عبارت است از : شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی ، شهرستان اصفهان در استان اصفهان ، شهرستان تفت در استان یزد ، شهرستان سوادکوه در استان مازندران ، شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی ، شهرستان علی آباد در استان گلستان ، شهرستان فراهان در استان مرکزی ، شهرستان فومن در استان گیلان ، شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان ، شهرستان مهریز در استان یزد ، شهرستان میامی در استان سمنان و شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی