توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

توسعه پایدار نور و محمودآباد

دست یابی به توسعه پایدار در یک سرزمین مستلزم توجه به ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی در سرزمین است.

خزش روستایی در بخش چمستان شهرستان نور

دوشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷ ق.ظ

بخش چمستان با وسعت 699.6 کیلومتر مربع در 52.17 درجه طول شرقی و 36.28 درجه عرض جنوبی قرار دارد. این بخش از شمال به شهر نور ،از جنوب و غرب به شهر بلده و از سمت شرق به شهرستان آمل منتهی می شود. این بخش در سال 1385 دارای 40797 نفر جمعیت و در سال 1395 دارای 44300 نفر جعیت بود . در تحقیقی که لاسمی پور و همکارانش انجام دادند ، عوامل اثرگذار بر شکل گیری خزش روستایی در بخش چمستان مورد مطالعه قرار گرفت . در بین عوامل مختلف طبیعی ، توریستی بودن این بخش ودر بین عوامل اقتصادی ، کاهش درآمد خانوارهای روستایی از محل کشاورزی و پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی در خزش روستایی ذر این بخش تأثرگذار بودند.

از جمله عوامل اجتماعی خزش روستایی در بخش چمستان می توان به پایین بودن جایگاه کشاورزی و نبود انگیزه فعالیت کشاورزی در جوانان ، و تغییر سبک زندگی روستائیان از سادگی به تجمل گرایی اشاره کرد . عامل اصلی کالبدی این خزش نیز افزایش ساخت و ساز در روستا است . از جمله عوامل اصلی حاکمیتی این خزش در بخش چمستان سیاست های حمایتی ضعیف دولت از کارورزی و کشاورزان است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی